Selasa, 18 Oktober 2011

"WATERMARK" ADALAH "TRADEMARK"

Sejak blog bertukar nama susah nak update blog, sebabnya banyak yang kena tukar terutamanya "watermark".Yea la, macam mana nak update blog kalau gambar tak ada "watermark", kan tak pasal-pasal gambar saya kena curi orang kemudian ada yang tanpa segan-silu tepek kat blog diaorang buat macam gambar dia punya. Dah ramai kalangan "crafters"yang kena...gambar yang ada watermark pun berani jugak diaorang ambik tanpa kebenaran tuan punya, ini kan pula yang tiada "watermark" lagi la keluar tanduk atas kepala....senang-senang jer kan spesis macam ni buat kerja.

Lupakan seketika kisah tu...

Lepas tukar nama blog hari tu, mula nak kena "design" balik "watermark", bukan senang...perah otak bagai, edit sana sini...fikir warna, apa yang patut letak kat "watermark" tu, jenis "fonts" supaya "watermark" nampak menarik dan tertarik...pening jugak nak fikir, tapi dalam pening-pening nak fikir, pening lagi org yang nak kena buat "watermark" tu...tambah pulak dapat orang yang cerewet macam saya...dan akhirnya tercipta la "watermark" kat atas tu...

"Design" "watermark" tu adalah idea saya sendiri, bentuk rumah tu umpama teratak la...dan pemilihan warna hijau pucuk pisang dan merah jambu pada perkataan TERATAK-KRAF sebab tertarik dengan warna logo rancangan "Deco Idaman Selebriti", lebih-lebih lagi saya memang suka tengok rancangan tu....Lambang jarum pada "watermark" tu bermaksud saya suka menjahit...Ibu saya orang yang paling memahami saya yang suka menjahit, sebab tu la dia belikan mesin jahit untuk saya...hehehehehe...TERIMA KASIH IBU....

AMARAN KERAS:
SAYA PEMILIK BLOG TERATAK-KRAF
HASIL KERJA SAYA, GAMBAR SAYA ADALAH HAK SAYA, JANGAN SESEKALI MENJADIKANNYA SEBAHAGIAN MILIK ANDA ATAU MENGGUNAPAKAI GAMBAR SAYA DI BLOG ATAU DI LAMAN WEB ANDA KECUALI ATAS KEBENARAN SAYA


Tiada ulasan:

Catat Ulasan